Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia T5h motorfelújítás és modernizálás SEG͍TSÉG kellene.

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Pannónia T5h motorfelújítás és modernizálás SEG͍TSÉG kellene.

    42 év és közel 70.000km után muszáj lesz blokkot húzzak mivel megadta magát a váltó.
    Egyesben tavaly óta rángatott de most már hármasban is csinálja.
    Keresek olyat Békés megyében aki tudna segíteni a blokk rendbe rakásában.
    Ha valaki épített már be más motorból való váltót kérném, hogy írjon ő is.
    Click image for larger version

Name:	14017716_1069864589716840_277717174_n.jpg
Views:	1
Size:	98.2 KB
ID:	158220

    #2
    Nem akartam eddig válaszolni erre, mert szerintem sokan jobban értenek itt hozzá, mint én, de nem jött válasz, ezért írom a magam véleményét, mert ez egy olyan fórum, ahol jellemzően gyorsan kap választ az ember fia...

    1) Ezt a rángatást nem egészen értem?! Eddig én olyan váltó problémával szembesültem, ahol nem vette be a sebességet, vagy csak recsegve, esetleg többedszerre, vagy kidobta a sebességet terhelésnél, esetleg átugrott sebességet...Ez a rángatás nem inkább kuplung hiba lehet?...Bár annak ellentmond, ha csak egyesben meg hármasban teszi...

    2) A szétszedéshez, összerakáshoz találsz itt a Fórumon elég leírást, talán még azokat a célszerszámokat is, amik kellenek hozzá. Ha megakadsz, kérdezz, és segítünk, én pl. már több blokkot is szedtem szét, mi több egyet úgy össze is raktam úgy , hogy azóta is megy.

    3) Más motorból váltót beletenni? A Pannónia egyhengereseké csereszabatos, legfeljebb a kukactárcsa más, és a régebbi típusokon lefelé van az egyes, míg az újabb típusokon fölfelé van minden sebesség. Meg a fogaskerekek kapcsolókörmei is változtak 5-ről 3-ra, tehát azonos típusú alkatrészeket kell összeépíteni, ha darabokból szeded össze!
    Vagy talán úgy érted, hogy más típusú motorét? Csak nem...?

    A T5H-ban már az új típusú lemez konzolos váltó van, azt mondják jobb, mint a régi alu-ötvényes...Más váltóról én nem tudok, legfeljebb egy egyedi készítésű 5 sebességes váltóról hallottam, de annak a legyártatása többe kerül, mint amennyit az egész motor ér...
    Ifás, heeegany és mátéapu kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Szia Ifás!

      Az ipattestületnél érdeklődj. Ott vannak pannóniások a veterános klubban. Neveket elérhetőségeket privátban tudok küldeni.
      sepy kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        Sziasztok!
        A TLF-emmel hasonló cipőben járok. Használgatom, járok vele, de nem az igazi. A kuplunggal a felújítás kezdete óta voltak gondok, beépült a Yamaha lamella szett, tökéletes lett. A gyújtásnál a szikra gyenge volt, delejezés. Gyertya menet tönkrement, heli-coil. Szóval ilyen apróságok mindig voltak. De több sokkal komolyabb gondra nem lett megoldás. A fúrás után a henger sosem lett az igazi, tartósan akár csak 60km/h fölé megyek, megragadásra hajlamos maradt, mindegy mit csinálok (olaj, karbi stb). Van egy olaj csöpögésem a lánc kihajtás körül. Ezeket már nem is akarom megcsinálni. Melegen már elég csúnya hangja van ráadásul, nem is merem már levenni a hengert róla. Szóval valahol a határon vagyok, hogy most motorozzak vagy szereljek Mindkettőt szeretem, de azért ha lehet, inkább csak motorozni akarok, lépnem kéne: Schmidt Lászlóról olvastam, hallottam több helyen. A kérdésem az lenne, hogy valakinek van tapasztalata, elvállalnak olyat, hogy a blokkot odaviszem és felújítják ők?

        Komment


          #5
          trainmodeller
          A fúrás után a henger sosem lett az igazi, tartósan akár csak 60km/h fölé megyek, megragadásra hajlamos maradt, mindegy mit csinálok (olaj, karbi stb). Van egy olaj csöpögésem a lánc kihajtás körül. Ezeket már nem is akarom megcsinálni.
          Az enyémmel simán megyek 70-el, ha 80 körül hajtottam, akkor akart megragadni már többször is, pedig már vagy ezer km-t mentem vele és közben is kihúzogattam alacsonyabb fokozatokban felkapcsoláskor, hogy "szokja a fordulatot". (Ráadásul jó minőségű szintetikus olajat kap, kezdetben 1:20, később 1:25 arányban.)

          Nem lehet, hogy kicsit kisebbre illesztették a dugattyú-henger hézagot (mondjuk 1-2 század milliméterrel), és ez már elég egy bejáratós motornál, hogy ragadjon magasabb hőmérsékleten?

          A lánckeréknél nekem is folyt az olaj. Elég furcsa az a megoldás, hogy a lánckerék köszörült agya mentén tömít a szimering ajka, és úgy vettem észre, ha nagyon beütöd a szimeringet a csapágyig, akkor a lánckerék sarkának letörése miatt beljebb kerülhet a szimering tömítő felülete, mint a lánckerék agyának hengeres része, vagy legalábbis bizonytalanná válhat ott a tömítő kapcsolat. Én kijjebb vettem a szimeringet , és megoldódott ez a problémám.
          OdinHEM, emu és apacsavo kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Schmidt Lászlóról olvastam, hallottam több helyen. A kérdésem az lenne, hogy valakinek van tapasztalata, elvállalnak olyat, hogy a blokkot odaviszem és felújítják ők?
            Szerintem igen, csak hosszú-hosszú idő múlva lesz kész. TLF65 kolléga csináltatott ott hengert, mintha akkortájtról rémlene valami ilyesmi.
            Ha az indexen te keresed az elérhetőségét, több helyre is ki van írva a fórumra a tel.szám, egyebek. Pl.:
            Index F

            Komment


              #7
              Váltóval kapcsolatban még idegen motorból származó váltót sem vetném el a dinamikusabb városi közlekedés miatt.
              Nekem gyújtással és világítással nincs gondom mivel 12V-os külső jeladó Honda gyújtásom van elől kocsiba való Xenonnal. 80-as utazóval közlekedve 3,5-4 liter közötti fogyasztásom van. Gyári karbi ami egy tűzoltósági szivattyúról jött alig volt használva, T5 henger p10-es hengerfej P20 deluxe dob csabai féle tompítóval 99 a vége.
              Én 20-as keverékkel hajtom az olaj ami bele megy meg mikor mi van haver motorokat bont mindig van felesleges 2T olaja.
              OdinHEM kedvelte ezt.

              Komment


                #8
                Szervusztok!
                Régen írtam a fórumba, sőt éppen működőképes veteránom sincs, mert éppen újabb motorokkal gurulászok, de ismerősek a problémák.

                muszáj lesz blokkot húzzak mivel megadta magát a váltó
                A helyedben én, feltéve hogy a többi résznek nincs baja, kihasználnám hogy a váltószerkezet széthúzás nélkül szerelhető: olajat leengedni, kuplungdeklit levenni, kukactárcsa és társai kiszed, lámpával megvizsgálni a fogaskerékpárokat és a tengelyeket. Ha törés, komolyabb (félre-)kopás vagy valami ilyen van úgyis látható lesz egy kis átforgatás és alapos szemlélődés után. Ha ezek nincsenek, akkor még meg lehet próbálni jobb állapotú (nem kopott, a tengelyre még merőleges) léptetőlemezekkel és másik szerkezettel.

                A másik, mármint idegen váltó jó kérdés: én is agyaltam rajta, igaz olyat nem találtam ahol stimmelt volna a ki-és bemeneti tengelyek közötti távolság. Nem beszélve arról, hogy ami pl. szélességben talán beférne, mondjuk a '78-as Suzukim váltója, az nagyon vadul más fogszám-párokkal készült, mint a Pannoniáé. Nem is beszélve arról, mennyire nem férne el a blokk többi alkatrészétől annak a váltónak a kapcsolószerkezete....
                Úgyhogy én maradtam annál a verziónál, hogyha a most sorára váró T1-es egyszer talpra áll, akkor majd inkább a szekunder áttétellel fogok játszani: a lánckerekeket egyszerűbb cserélgetni.

                Mindkettőt szeretem, de azért ha lehet, inkább csak motorozni akarok
                Szerintem Lemezjátéknál lehet az igazság ebben: túl szorosra sikerülhetett a fúrás, legalábbis ahhoz képest, hogy a dugattyú mennyit tágul. De az illesztést lehetne méréssel ellenőrizni, akár kölcsön-mérőeszközökkel is vagy mással megméretve. Meg némi használat után a dugattyún látszik ha valami turpisság van, igaz néhány nagyon jó kép elveszett amikor ApaE hozzászólásai eltűntek. :/
                Nekem éppen a karburátor kissé hanyag beállítása miatt olvadt el egy dugattyúm, azon kívül nekem a melegedéssel nem volt problémám. Ott az történt (annakidején kitárgyaltuk itt a fórumon is) így visszagondolva, hogy nyugis fordulatszámokkal használva állítgattam, csak finoman terhelve ellenőriztem a gyertyaképet, aztán 7000 km után jobban odahúztam neki és mivel kb. 3/4-edtől teljesen nyitott helyzetig nem volt elég a benzin, így a dugattyú szimplán megolvadt és kicsit "összealumíniumozta" a hengerfalat. Szóval épp az ilyen múltbeli dolgaim miatt én a karbidban megpróbálnám feljebb vinni a tűt és ellenőrizni a főfúvóka méretét (lévén félgáz felett - gondolom 60 környéke már az, igaz 3 éve nem ültem működő Pannonián - már az a tartomány).
                Tényleg, ha már karbi: mennyit mentél vele és mennyire jön ki a fogyasztásod?
                Olvastam-hallottam sok számot, az én T5H-m jól ment, nem ragadt, de le is nyelt 5,5 liter benzint száz kilométeren, az meg gondolom elég jó belső hűtést szolgáltatott. De kb. 1:33-mal jártam vele, szóval nem köpködött össze belül mindent lerakódásokkal.
                OdinHEM, sepy és 2 további látogató kedvelte ezt.
                There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                Komment


                  #9
                  trainmodeller eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Szóval valahol a határon vagyok, hogy most motorozzak vagy szereljek
                  Okosat nem fogok mondani neked, csak a többször elhangzott, szokásos mantrát.
                  Türelem, ne utáld meg, bár rászolgál. Ezeknél gyakori a krónikus hiba, ami lelombozza az embert.
                  Amíg krónikus hiba van (utána is) ne ezzel akard kielégíteni a motorozás élményét, vegyél egy másik motort mellé.
                  Érdekes konstrukció, mert kilógó béllel sokszor elmegy rengeteget, ha próbálod javítani, fejleszteni, akkor kifolyik a kezed közül.
                  Sőt, kimondom a legtrógerebb megoldást, ami működik: Bele egy kopott, de átforgó csereblokkot, ami még nem esik szét, ellenben kistraktorban jól bejáratták, majd uzsgyi az útra.

                  Komment


                    #10
                    A mostani hengerem már fúrt amit rá szánok P10-es henger az még alapméretes a régi már bejáratott dugattyúhoz szerzek új gyűrűt és ahhoz fúratom hozzá az alapméretes hengert, még így is jobb megoldás mint ha vennék egy "jó" minőségű berta vagy akármilyen dugattyút.

                    Komment


                      #11
                      Ez egy furcsa és rossz megoldás lenne szerintem. Attól, hogy régebben evvel a dugóval motoroztál még nem jelent semmit mert az illesztésen múlott valószínűleg a " siker". Keress egy nem akár milyen minőségű + os dugót mit előzőleg kimértetek / intóval/, hogy kiadja a henger és ahhoz illesztesd a hengert. Egy igazi felújítás a jó minőségű / nem olcsó/ dugón egy hozzáértő PL. Székkutas Horváth műhely szakértelmén és egy rendes főtengelyen múlik szerintem. Az általam javasolt helyen a főtengelyt is rendbe teszik.

                      Komment


                        #12
                        Van egy felújított főtengely amelyet Mezőtúron csináltattam henger fúrást pedig Békésen fogom csináltatni Szalkainál jó pár hengert fúrt már nekem eddig egyiknek se volt gondja.
                        A dugót pedig azért akarom megtartani mert ez elvileg már nem megy át alak változáson ha ki lesz bontva körbe mérjük ha nincs rajta számottevő sérülés és nincs aszimmetrikusra kopva én vissza teszem a hozzá fúrt hengerbe.

                        Komment


                          #13
                          Sziasztok,

                          távol álljon az, hogy megutálom, 55 éve a családban van a motor, élmény vele minden út. A gond velem van, vagy tökéletes valami, vagy nem használjuk
                          Csere blokk is lenne, ami bírja a kiképzést, de ezt kell rendbetenni. A tudat zavar, hogy tudna ez többet is, működne minden rendben, tehát a tökéletesség felé akarom elvinni, ezért merült fel, hogy Schmidt féle felújítással közelebb kerülnék a célhoz Egyébként egy másik motor: tervben van, ugyanakkor jövő héten derül ki, hogy mi lesz a sulival (vén fejjel iskolapadba ülnék), ha felvesznek, akkor lőve a másik motor terve, egy seggel amúgy sem lehet két lovat megülni...
                          Próbáltam már állítani a karbin, de nem volt sikerem. Hidegen vagy hűvösebb időben, amikor nehezebben melegedik el nagyon jól megy, brutál jókat lehet vele gyorsítani és jó a hangja is. Ahogy elkezd melegedni, változik a hangja, meg érzem, hogy megy el az a pár fáradt lovacska is pihenni belőle Megkeresem egyelőre a műhelyt, mit mondanak rá.

                          https://www.facebook.com/trainmodellersblog/photos/a.211164612551241.1073741828.208043082863394/323221508012217/?type=3&theater


                          Komment


                            #14
                            Csere blokk is lenne, ami bírja a kiképzést, de ezt kell rendbetenni.
                            Átmeneti megoldásként arról a henger-dugattyú párost ahogy van átemelni erre? Mert ha ennek csak ennyit a problémája, akkor ez megoldás lehet és ha lesz még jó idő a szezonban, akkor lehet pár jó kilométered.
                            Az meg kell, mint motiváció a téli ügyködésekhez.

                            A tudat zavar, hogy tudna ez többet is, működne minden rendben, tehát a tökéletesség felé akarom elvinni, ezért merült fel, hogy Schmidt féle felújítással közelebb kerülnék a célhoz
                            Azok a Schmidt-féle motorok szépek meg állítólag (lévén csak láttam fotón, próbálni nem próbáltam) jók is, de feltételezem nagyon kell szeretni a Pannoniát, hogy az ember ne kezdjen el hunyorogni, amikor megkapja az árajánlatot...

                            Egyébként egy másik motor: tervben van, ugyanakkor jövő héten derül ki, hogy mi lesz a sulival (vén fejjel iskolapadba ülnék), ha felvesznek, akkor lőve a másik motor terve, egy seggel amúgy sem lehet két lovat megülni...
                            Ó, nem akarom elterelni a témát, de: mi a terv? Én is levelezőn tanultam eddig, mármint 3 műszak a munkaadómnál, közben levelezős képzés az elmúlt néhány évben, közben motorok meg úgy az élet egyéb dolgai.

                            Próbáltam már állítani a karbin, de nem volt sikerem. Hidegen vagy hűvösebb időben, amikor nehezebben melegedik el nagyon jól megy, brutál jókat lehet vele gyorsítani és jó a hangja is. Ahogy elkezd melegedni, változik a hangja, meg érzem, hogy megy el az a pár fáradt lovacska is pihenni belőle Megkeresem egyelőre a műhelyt, mit mondanak rá.
                            Ez is csak a henger-dugattyú páros felé mutat, vagy túl sokat tágul valamelyik alkatrész vagy túl szoros az illesztés az üzem közben előforduló hőmérsékletekhez képest.
                            Tényleg, milyen bevonat van a hengereden?
                            There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                            Komment


                              #15
                              Az én motorom megint megszorult. Elkezdtem 80-al hajtani, és ment is rendesen. Nem mentem vele többet, mint 10-12 km, és hazafelé van egy hosszú sunyi emelkedő, amin szintén megküldtem, és egyszer csak hallom, hogy változik a hangja. Azonnal kuplung be hörgött egy keveset és megállt. Berúgókar kemény, nem is akartam erőltetni, vártam vele tíz percet, simán indult és haza.

                              Valószínűleg le kell húznom a hengert, eltakarítani az említett szorulás nyomokat. Talán, ha finoman megcsiszolom ott a dugattyút, később már nem szorul?

                              Az a baj, nem tudom hány századra illesztették, amikor kérdeztem, azt mondták, hogy ami a dugóhoz elő van írva, azt alkalmazták.
                              Lehet, hogy Alu hengerhez kisebb illesztés való, és ők ezt alkalmazták????
                              Ja, és a szoros menet után a gyertyám őzbarna csodálatos gyertyaképpel, így szerintem nem a karburátor beállítással lehet a gond...Érdekes módon ehhez a redukciós tűt a felülről 2. rovátkában kellett tennem. (Ha felülről a 3. rovátkába teszem, azaz középre, akkor feketés, kormos a 225-ös hőértékű gyertyám.)
                              Vagy esetleg kapjon több benzint (3. rovátka, és tegyek bele 175-ös gyertyát?

                              Meg tudná valaki mondani, mennyire kell illeszteni a T1-es (T5-ös) hengert a dugattyúhoz?????

                              Vélemények???
                              Utoljára szerkesztve a következő által: Lemezjáték; 2016 aug. 22, 08:34.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X